maandag 6 september 2010

lucht
Geloof
Geloof is als een radar
waarmee je door de mist
heen kunt kijken.

Het is de werkelijkheid
van de dingen die op een afstand liggen
en niet waarneembaar zijn
voor het menselijk oog.
~ Corrie ten Boom.

 
Geloof is in je leven gehoorzamen
en opzien naar de  Heer;
gehoorzaamheid is geloof dat naar buiten
treedt en Zijn wil doet.
~ Andrew Murray

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Liefde,
Een leven met Christus
betekent eindeloze liefde.
Zonder Hem
is het een liefdeloos eind.
~ Billy Graham

Liefde
Rijkdom verdwijnt
als sneeuw voor de zon,
aan troost komt een einde,
hoop vervliegt,
maar de liefde blijft
God is liefde.
~ Lew Wallace.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Keuze en Veranderingen
Heer, geef me de rust om dingen
die ik niet kan veranderen te accepteren,
moed om de dingen te veranderen
die ik kan veranderen
en de wijsheid om het verschil te weten.
~ Franciscus van Assisi.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vreugde
We hebben allemaal te maken
met pijn en verdriet,
maar de aanwezigheid van God
kan ons dekken en beschermen
als een warm donzen dekbed
en die diepe innerlijke vreugde
naar boven laten komen,
zelfs in de meest verschrikkelijke
omstandigheden.
Ik weet dat omdat ik erin verkeerd heb.
~ Barbara Johnson

 Foto’s van Internet.

Geen opmerkingen: