vrijdag 15 oktober 2010

~Gedicht

Dit Gedicht zegt iets over mijn man,
Wij zijn bijna 50 jaar  getrouwd en
dit gedicht zegt iets over zijn karakter,
wat je vaak zelf moeilijk verwoorden kunt.

           
De stilte
Ik hou van jou.........
Omdat je anders bent...

Je bent mijn man
Voor heel mijn leven
Ik zoek naar meer
Omdat ik groeien wil
Er is zoveel te doen
Waar ik aan mee wil werken.

Het doet soms pijn
Als je de deur gesloten houd 
De deur van je binnenste
Door je karakter en de opvoeding
Er ligt zoveel moois
Achter die gesloten deur
Dat je zorgvuldig bewaard
Zoals meer mensen doen.

Het is je kracht
Waarvan de stilte uitstraalt
Want niets of veel zeggen
Kan ook heel duidelijk zijn
Nu blijf je zoeken
Naar wat je wel of niet zou willen.

De stilte waar heel veel achter zit
Het is je eigen goed recht
Wat we proberen te accepteren,

Omdat je zo mag zijn
Te voelen dat je er bent
Al is het een blik in alles

Ontroerend........
Of pijnlijk stil.........
Liefde.....
Vermengd zich met elkaar

En die stille Liefde
Is een waardevolle schat
Waar jij aan blijft dragen
Tot in het diepste van mijn hart
Stilte.....O..Stilte......
Blijf zo eeuwig voort bestaan.

~Onbekend~

Geen opmerkingen: