donderdag 14 mei 2009

~In het dal~

Nacht, alles is donker
voel me alleen en verlaten
een dichte mist om me heen.
Het is koud en nat, ik ril.

Waar bent  U?
Laat U me ook alleen?
Dan hoor ik een stem, een sterke hand.
Ik zie niets, maar ik weet het, U bent er.
U die zegt:

Weet je het dan nog niet?
Heb je het niet gehoord?.
Ik ben de Heer van hemel en aarde.
Ik ben de zon, de maan, Ik ben de regen.          
                                Ik ben rivieren en zeeën.                                                    
Ik ben de bergen en dalen.
Ik ben onbeschrijfelijk,
niet te meten of wegen.Het Dal

Vertrouw je toe aan Mij,
leg je hand in mijn hand.
Ik zal je leren en je ogen openen.
Op de berg zie je eer en heerlijkheid,
maar daar leef je niet voor Mij.

In het dal leef ik tot eer voor Hem.
In het dal vind ik mijn waarde voor God.
En wil Hij mij leren vertrouwen op Hem.
Te zien op Hem.
Op de berg lijkt alles mogelijk
in het dal, wil God mij leren.

~met een stukje van Toon Hermans~

Geen opmerkingen: